به گواهینامه پهپاد نیاز داری؟!!! به آکادمی ایـــرسا مراجعه کن!
0
09385004142

مشاغل پهپاد: ۶- پهپادها در روزنامه نگاری

طی چند سال اخیر، پهپادها به ابزاری رایج در روزنامه‌نگاری تبدیل شده‌اند، با عکس‌های هوایی گرفته‌شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین به ما کمک می‌کنند بفهمیم چگونه سیل به یک منطقه آسیب رسانده یا به اندازه یک جمعیت یا دامنه آتش‌سوزی جنگلی را ثبت کرده است.

drone-jobs-journalism

به طور کلی، پهپادها در روزنامه‌نگاری به‌عنوان نقطه‌ی برتر برای کمک به روایت داستان استفاده می‌شوند، زیرا عکس‌های هوایی و فیلم‌های ویدئویی می‌توانند لایه‌ای از درام را به پوشش خبری اضافه کنند.

مانند فیلم، پهپادها بسیار ارزان‌تر از استفاده از هلیکوپتر هستند، که عکس‌های هوایی را در جایی در دسترس قرار می‌دهد که قبلاً بودجه لازم برای گنجاندن آنها وجود نداشت.

یکی از مواردی که در مورد پرواز هواپیماهای بدون سرنشین برای روزنامه نگاری باید در نظر داشت این است که طیفی از موارد استفاده وجود دارد، با طیفی از کیفیت مورد نیاز. برای پوشش خبری فوری یا بلایای طبیعی، داشتن بهترین دوربین ممکن است به اندازه داشتن فیلم مهم نباشد. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید یک عکس هنری را برای همراهی یک مقاله نوشته شده یا فیلم مستند برای یک داستان ویدیویی طولانی‌تر که به پوشش آن کمک می‌کنید، ثبت کنید، ممکن است یک پهپاد گران‌تر بخواهید که امکان محموله سفارشی سازی شده تا بتوانید دوربین رده بالای خود را وصل کنید و بهترین عکس های ممکن را بگیرید.

مجموعه مهارت‌های مورد نیاز برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در روزنامه‌نگاری نیز بسته به موارد استفاده خاص شما متفاوت است. اگر به عنوان یک مستندساز کار می کنید، ممکن است به تخصص بالایی در فیلمبرداری و عکاسی نیاز داشته باشید، در حالی که سطح مهارت شما ممکن است برای پوشش اخبار فوری توسعه نیافته باشد. همانطور که گفته شد، در تمام سناریوهای مربوط به روزنامه نگاری، احتمالاً مهارت های پروازی شما باید درجه یک باشد، با توجه به اینکه ممکن است در شرایط سخت تحت فشار پرواز کنید، و ممکن است فقط یک فرصت برای گرفتن عکس داشته باشید.

بهترین پهپادها و نرم افزارهای پیشنهادی برای کار در روزنامه نگاری

هواپیماهای بدون سرنشین

همانطور که در بالا ذکر شد، نوع پهپادی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید بسته به نوع روزنامه نگاری که انجام می دهید بسیار متفاوت است. برای پوشش خبری فوری، احتمالاً می‌توانید با DJI Mavic 3 عملکرد خوبی داشته باشید، اما اگر می‌خواهید تصاویر خیره‌کننده‌ای را برای یک داستان چاپی یا یک مستند ثبت کنید، ممکن است چیزی پیشرفته‌تر بخواهید. Inspire 2 با ZenMuse x7 – یک DJI دوربین که به طور خاص برای ساخت فیلم ایجاد شده است – می تواند این کار را انجام دهد، یا ممکن است بخواهید کیفیت خود را حتی بالاتر از آن بالا ببرید و به FreeFly Alta نگاه کنید، که به شما امکان می دهد بار خود را سفارشی کنید. بنابراین می‌توانید دوربینی را که برای عکسبرداری استفاده می‌کنید انتخاب کنید.

نرم افزار
وقتی صحبت از نرم افزار روزنامه نگاری به میان می آید، احتمالاً به نوعی ابزار پردازش عکس و همچنین ابزار پردازش ویدیو می خواهید. فتوشاپ ادوبی یک انتخاب خوب برای عکس است، یا اگر نیازی به انجام کارهای پس از تولید زیاد روی تصاویر خود ندارید، لایت روم ادوبی نیز می تواند این کار را انجام دهد. برای ویرایش ویدیو، هم Adobe Premiere Pro و هم Final Cut Pro اپل گزینه های خوبی هستند.

به عنوان خلبان هواپیمای بدون سرنشین در روزنامه نگاری چقدر می توانم درآمد داشته باشم؟

اکثر افرادی که ما با آنها ملاقات کرده‌ایم و از هواپیماهای بدون سرنشین در روزنامه‌نگاری استفاده می‌کنند، در حال حاضر در مشاغل دیگری در روزنامه‌نگاری کار می‌کنند، یا به عنوان فیلمبردار، عکاس، مجری یا در نقش دیگری.

بر اساس تخمین‌های Payscale، متوسط ​​حقوق اولیه برای رشته‌های روزنامه‌نگاری حدود ۳۵۰۰۰ دلار در سال است که عکاسان خبری حدود ۳۰۰۰۰ دلار در سال و مجریان اخبار حدود ۵۰۰۰۰ دلار در سال دریافت می‌کنند. البته، موقعیت مکانی عامل مهمی در میزان درآمد شما در روزنامه‌نگاری است – یک شهر بزرگ بیشتر از یک شهر کوچکتر هزینه خواهد کرد – و قطعاً داشتن مجموعه‌های مهارتی متعدد (مانند توانایی پرواز با هواپیمای بدون سرنشین و خوب بنویس).

همانطور که گفته شد، برخی از خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین در آنجا هستند که کار آزاد در روزنامه نگاری انجام می دهند. این چیزی است که یکی از آنها در مورد نحوه قیمت گذاری خدمات خود به ما گفت:

نرخ نیم روز برای عکاسی/فیلمبرداری ما برای یک پروژه خبری ۴۰۰ دلار برای ۴ ساعت اول یا هر افزایشی از آن است. ۷۵۰ دلار برای یک روز ۸ ساعته یا هر افزایش آن بیش از ۴ ساعت اول. هر نیم ساعت بعد از ۸ ساعت ۵۰ دلار است. اگر به یک نقطه‌نگار نیاز باشد، ۵۰ دلار دیگر در ساعت برای هر دو نرخ اضافه می‌شود.

– الیوت فرانسیس، خلبان هواپیمای بدون سرنشین و مالک ReelView Aerial

انواع ماموریت خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین معمولا در روزنامه نگاری پرواز می کنند:

  • گزارش بلایا – فیلمبرداری از آتش‌سوزی‌ها، سیل‌ها، طوفان‌ها، طوفان‌ها، گردبادها و دیگر سناریوهای فاجعه.
  • اخبار فوری — فیلمبرداری از سناریوهای تیراندازی یا گروگان گیری فعال، ساختمان های فروریخته و سایر رویدادهای گزارش زنده.
  • گزارش ترافیک – تصاویر هوایی از ترافیک و تصادفات.
  • کار مستند- کار منظره/حیات وحش، کار منظره شهری، یا سناریوهای دیگری که در آن چشم انداز هوایی می تواند به بیان داستان کمک کند.
  • گزارش تحقیقی – استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین برای جمع آوری اطلاعات کلیدی برای یک داستان (به عنوان مثال، در مورد شرایط کار در یک کارخانه، یا اینکه آیا شهردار از آبپاش های خود
  • به طور غیرقانونی در طول خشکسالی استفاده می کند و غیره).
  • عکاسی خبری – عکس‌های هنری، عکس‌برداری با کیفیت بالا و فیلم‌برداری برای گفتن یک داستان.

 

منابع اضافی
صفحه روزنامه نگاری با هواپیماهای بدون سرنشین ویکی پدیا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *