به گواهینامه پهپاد نیاز داری؟!!! به آکادمی ایـــرسا مراجعه کن!
0
09385004142

نحوه استفاده از DJI بازگشت به صفحه اصلی (RTH) به صورت امن

بازگشت DJI به خانه یک ویژگی ایمنی مفید هواپیماهای بدون سرنشین DJI است، اما گاهی اوقات نحوه کارکرد آن اشتباه است، که متاسفانه موجب سقوط قابل اجتناب برای برخی خلبانان شده است. بنابراین ما قصد داریم نگاهی عمیق به آنچه که در آن هستیم و نحوه کار آن را بررسی کنیم. این یک ویژگی است که به طور جدی ارزش توجه دارد زیرا یک روز ممکن است هواپیماهای بدون سرنشین و کیف پول خود را از شکستن ذخیره کند.

۳ نوع از بازگشت DJI به خانه وجود دارد

 

باتری کم RTH:

همانطور که این نام نشان می دهد این RTH زمانی شروع می شود که باتری هوشمند پرواز تا نقطه ای که ممکن است بر بازگشت هواپیما تاثیر می گذارد. هنگامی که این اتفاق می افتد یک فوری در صفحه نمایش خود در برنامه DJI GO / 4 ظاهر خواهد شد و هواپیمای بدون سرنشین به طور خودکار شروع به صعود به ارتفاع RTH تنظیم می شود و اگر پس از یک شمارش معکوس ۱۰ ثانيه اقدام نمی شود. اگر قدرت باتری به شدت پایین باشد، هواپیمای بدون سرنشین به طور خودبه خود فرو می رود و خلبان نمی تواند آن را لغو کند. این نوع از RTH یکی است که بهتر است اجتناب شود، درست مثل خلبانان هواپیما، هرگز نمیخواهند در وضعیتی قرار بگیرند که نور سوخت آنها شروع به چشمک زدن کند.

 

بی خطر RTH:

Ftainless RTH زمانی اتفاق می افتد که هواپیمای بدون سرنشین هنگام استفاده از کنترل از راه دور سیگنال را برای ۳ ثانیه از دست می دهد یا ۲۰ ثانیه در صورت استفاده از Wi-Fi. هنگامی که آن را در یک ضربه زدن، یکی از سه چیز را بسته به نحوه تنظیم آن انجام دهید. در مرحله اول، اگر شما آن را به RTH تنظیم کرده اید، آن را به ارتفاع RTH بالا برده و شروع به پرواز به شما و هنگامی که شما سیگنال را دریافت کنید و سپس شما می توانید آن را لغو. در مرحله دوم، اگر شما آن را به Hover تنظیم کرده اید، هواپیمای خود را فقط در موقعیت فعلی خود شناور می کند، بنابراین شما می توانید به سمت آن حرکت کنید و سیگنال خود را دوباره برقرار کنید. با این حال، اگر شما نتوانید سیگنال خود را دوباره بسازید و باتری RTH فعال شود، هواپیمای بدون سرنشین یا به حالت تنظیمات باتری RTH خود یا به سمت خانه یا زمین می رود. سوم، می توان آن را به زمین گذاشت، بنابراین فقط در موقعیت فعلی خود فرود خواهد آمد.

هوشمند RTH

این کاربر یک RTH را هنگامی که روی دکمه RTH خود در راه دور یا در برنامه ضربه بزنید، فعال می کند. هنگامی که این دکمه به صدا در می آید هواپیمای بدون سرنشین پرواز خود را به نقطه اصلی خود بازگرداند. این را می توان در هر زمان با فشار دکمه پرواز مکث در کنترل از راه دور و یا با فشار دادن نماد توقف در برنامه متوقف شود. اگر شما در حال پرواز Phantom 4 Pro یا Advanced هستید، هواپیمای بدون سرنشین مسیر پرواز خود را ۳۰ ثانیه قبل از شروع به صعود و پرواز مستقیم به شما خواهد داد. چیزی ارزش یادآوری این است که اگر هواپیمای خود کمتر از ۲۰ متر دور از شما است وقتی دکمه RTH را فشار می دهید، آن را به جایی می رساند که اگر منطقه فرود خطرناک باشد، آنگاه سعی خواهد کرد تا جایی که بتواند به زمین فرود بیاید فقط تا زمانی که خلبان کنترل می کند و به صورت دستی فرود می کند، در ارتفاع پایین حرکت می کند.

تنظیمات RTH در DJI GO / 4

حالا که ما به انواع مختلف بازگشت DJI به خانه نگاه کردیم، بیایید نگاهی به تنظیمات در DJI Go / 4 که RTH را تحت تاثیر قرار می دهند.

Enabling Vision Positioning باید برای حفاظت فرود و فرود دقیق به کار فعال شود. تنها دلیل واقعی برای خاموش کردن این است که اگر شما در حال پرواز بر روی یک سطح بازتابنده مانند آب به عنوان نور پس از فاش شدن VPS.

 

حفاظت از فرود یک محیط مفید دیگر است؛ زیرا هواپیمای بدون سرنشین زمین را پیش از فرود زمین به آن می رساند تا مطمئن شود که مناسب است. اگر آن مناسب نیست، هواپیمای بدون سرنشین سعی خواهد کرد تا یک منطقه فرود مناسب را پیدا کند.

فرود دقیق زمانی است که هواپیمای بدون سرنشین به طور خلاصه پس از اخراج خاتمه می یابد و یک عکس از منطقه فرود آن را می گیرد تا زمانی که آن را با تصویر مطابقت می دهد دقیقا همان چیزی است که سنسور زیر آن را می بیند دقیق تر می شود.

 

تنظیمات کنترل موانع RTH به این معنی است که هواپیماهای بدون سرنشین شما برای موانع در زمان RTH خود را بررسی می کنند و اگر یک هواپیمای بدون سرنشین را شناسایی کند، هواپیمای بدون سرنشین آن را از بین می برد. اگر این تنظیم را فعال کرده باشید، به این معنی است که هواپیما شما هنوز هم بررسی خواهد کرد، حتی اگر شما برای جلوگیری از انفجار مانع شده است.

 

همه این تنظیمات به طور پیش فرض فعال شده اند و به طور کلی ایده خوبی است که همیشه آنها را روشن کنید. از زمان به زمان ارزش آن را بررسی کنید که به طور تصادفی هرکدام از آنها را خاموش نکرده باشید. Spark، با این حال، به عنوان استثنا از بالا به عنوان این تنظیمات ندارد، اما به جای آن تنها یک تنظیم “سنسور حالت”، که فقط می تواند سنسور را روشن یا خاموش تبدیل کنید.

نحوه استفاده از DJI بازگشت به خانه به صورت امن

اول، شما نیاز دارید که صفحه اصلی خود را با حداقل ۱۰ اتصال GPS ماهواره ای ضبط کنید. نقطه اصلی شما قبل از برداشتن می تواند موقعیت هواپیمای بدون سرنشین خود باشد یا اینکه کنترل از راه دور آن باشد، بررسی کنید که درست است. در نهایت، مطمئن شوید ارتفاع بالای خانه خود را تنظیم کرده اید تا بیشتر از هر چیزی در منطقه باشد. معمولا آن را تا ۱۰۰ متر تنظیم کنید، مگر اینکه در یک شهر پرواز کنید یا هر سازه خاصی در اطراف وجود داشته باشد. در حال حاضر RTH شما باید برای استفاده امن باشد، اما همانطور که همیشه می خواهید کنترل کامل داشته باشید، بهتر است که خودتان را به مقصد خود ببرید.

دوباره جالب است که جرقه کمی متفاوت با کارکرد DJI’s Return to Home است. وقتی RTH Spark triggered می شود، اگر هواپیمای بدون سرنشین باشد

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *