به گواهینامه پهپاد نیاز داری؟!!! به آکادمی ایـــرسا مراجعه کن!
0
09385004142

بهترین پهپادهای ارزان قیمت زیر ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ (قسمت دوم)

اگر در کنترل هواپیماهای بدون سرنشین تازه کار هستید یا به دنبال یک اسباب بازی عالی برای فرزندتان هستید، بهترین پهپادهای ارزان قیمت زیر ۱۰۰ دلار مکان خوبی برای شروع است. این پهپادهای مقرون به صرفه – برای بزرگسالان به همان اندازه که برای بچه‌ها هستند سرگرم کننده هستند – یک راه عالی برای یادگیری اصول اولیه قبل از استفاده از یک مدل پیچیده‌تر و گران‌تر است.

پهپادهای ارزان به سرعت راه درازی را پیموده اند. اکنون کنترل آن‌ها بسیار آسان‌تر است، و تعداد خوبی از آنها حتی دوربین دارند، بنابراین می‌توانید اکسپلویت‌های خود را ضبط کنید. بسیاری از مدل ها را می توان هم در داخل و هم در فضای باز استفاده کرد.

ما ده ها پهپاد زیر ۱۰۰ دلار را آزمایش و پرواز کردیم و آنها را بر اساس طراحی، سهولت استفاده، ویژگی ها و سرگرمی کلی ارزیابی کردیم. حتی بهتر: همه کوچک و سبک هستند، بنابراین نیازی به ثبت آنها در FAA ندارید.

PowerUp 4.0 هواپیماهای کاغذی را به سطح بعدی می برد. این کیت کوچک به یک هواپیمای معمولی متصل می شود و به لطف یک جفت پروانه، به شما امکان می دهد هواپیما را از طریق تلفن هوشمند خود هدایت کنید. این کیت با چهار تکه کاغذ با طرح هواپیما همراه است، اما می توانید الگوها را به صورت رایگان از وب سایت شرکت دانلود کنید.

همانطور که در بررسی PowerUp 4.0 خود متوجه شدیم، مقداری منحنی یادگیری وجود دارد و برای پرواز با هواپیما به فضای زیادی نیاز دارید. اما زمانی که به آن دست پیدا کردید، از اینکه تا کجا پیش خواهد رفت شگفت زده خواهید شد.

آیا هواپیماهای بدون سرنشین DJI را دوست دارید، اما نمی توانید آنها را بخرید؟ A15H اسنپتین از طراحی DJI Mavic Mini “الهام گرفته شده” است، دقیقاً تا نحوه جمع شدن بازوها، اما یک چهارم قیمت دارد. A15H یک پهپاد سرگرم کننده برای پرواز است و دارای برخی ترفندهای منظم مانند توانایی چرخش ۳۶۰ درجه در هوا است. این کنترلر توسط ۳ باتری قلمی تغذیه می شود و شبیه یک کنترلر XBox است که توسط یک دکمه گردان مورد حمله قرار گرفته است: علاوه بر دو میله کنترل، ۱۶ دکمه وجود دارد.

در حالی که ویدیو با وضوح ۷۲۰P ضبط می شود، حتی در نور شدید نیز دانه دانه و تار است. روی دوربین تثبیت کننده گیمبال وجود ندارد، بنابراین شما فقط یک نمای مستقیم خواهید داشت که هنگام مانور پهپاد ضربه می زند و می لرزد. همچنین دارای یک مورد جدی از شاتر غلتکی است که در آن ویدئو لرزان به نظر می رسد.

باتری A15H تنها حدود ۸۰۰ میلی آمپر ساعت شارژ دارد، بنابراین شما فقط حدود پنج دقیقه زمان پرواز خواهید داشت. با این حال، شما دو باتری دریافت می کنید.

Snaptain S5C دارای طراحی منظم و زاویه ای است که با LED های قرمز و سبز نسبتاً روشن در نزدیکی موتورها کامل شده است. با این حال، پره های روتور بزرگ تا حدودی در هنگام پرواز پر سر و صدا هستند. S5C را می توان از طریق کنترلر موجود، از طریق برنامه Snaptain Era یا با حرکات دست کنترل کرد: این مورد را در برنامه انتخاب کنید، سپس یک علامت پیروزی با دو انگشت روی دوربین ایجاد کنید و شمارش معکوس می کند و عکس می گیرد. یک دست باز را با انگشتان باز نگه دارید و شروع به ضبط ویدیو می کند. دوباره این کار را انجام دهید و ضبط متوقف می شود. به طرز شگفت انگیزی موثر است.

S5C با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ (۷۲۰P) فیلم می گیرد، اما ویدیو نسبتاً دانه دار و نویزدار است. تثبیت‌کننده تصویر وجود ندارد، بنابراین هر ضربه و فرورفتگی پهپاد همراه با یک افکت شاتر نورد مشخص ضبط می‌شود، جایی که ویدیو شبیه jell-o لرزان است.

اگرچه S5C سبک است – به راحتی از مسیر خود منفجر می شود – قدرت آن ضعیف است. پهپاد را به سمت جلو پرواز کنید و ارتفاع را از دست می دهد زیرا موتورها نمی توانند به اندازه کافی سریع کار کنند تا ارتفاع را بالا نگه دارند. S5C با دو باتری قابل شارژ به اندازه کتاب کبریت عرضه می شود که هر کدام می توانند انرژی پهپاد را برای حدود ۷ تا ۸ دقیقه پرواز تامین کنند.

ممکن است برخی افراد با پرداخت ۲۰ دلار برای یک ساندویچ فانتزی خوب باشند، اما در مورد یک پهپاد چطور؟ با دراز کشیدن یک جکسون، پهپاد GoolRC T36 بدون زواید به شما می رسد. با عرض کمی بیش از ۳ اینچ، کوچک است اما به طرز شگفت‌آوری سخت است، با محافظ‌های تیغه‌ای در اطراف روتورها و زمان پرواز ۳ دقیقه‌ای از باتری کوچک قابل شارژ ۱۹۰ میلی‌آمپر ساعتی. این پهپاد دارای مجموعه ای یدکی از پره های روتور، دو باتری لیتیوم یونی و یک شارژر است، در حالی که کنترل از راه دور کوچک آن با سه باتری قلمی تغذیه می شود.

T36 یک پهپاد سرگرم کننده برای پرواز است که سرعت و قدرت مانور مناسبی دارد. با وجود این، بدون دوربین است، فقط چند شیرین کاری ساده و GPS وجود ندارد. این شامل یک ویژگی به نام “بازگشت به خانه” است، اما این فقط یک نام فانتزی برای حالتی است که پهپاد را طوری تنظیم می کند که فقط در یک جهت پرواز کند و پس از فشار دادن چوب سمت راست به سمت بالا برگردد. با این حال، این یک پهپاد کوچک سرگرم‌کننده است، و با قیمت ۲۰ دلار، اگر از روی درخت گم شود، اشک زیادی نمی‌ریزد.

اگر از اسنوبرد، پاراگلایدر و هواپیمای بدون سرنشین عبور کنید، چه چیزی نصیبتان می شود؟ هیئت مدیره هوای افراطی Air Hogs. این ترکیبی از هر سه است که مانند اسنوبرد پرواز می کند (اما در هوا) وقتی شکل را در بالای تخته می بندید یا به عنوان پاراگلایدر وقتی شکل را از زیر آویزان می کنید و بال پلاستیکی پاراگلایدر را وصل می کنید پرواز می کند.

تبدیل پهپاد از یکی به دیگری بسیار ساده است. فقط مطمئن شوید که سوئیچ کنترل از راه دور را روی حالت مناسب برای راه اندازی پهپاد تنظیم کرده اید، در غیر این صورت یک پرواز کوتاه خواهد بود: اگر در حالت اشتباه قرار بگیرید، هواپیمای بدون سرنشین بلافاصله سقوط می کند.

در هر دو حالت، کنترل پهپاد ساده است: روی دکمه برخاستن ضربه بزنید و چهار روتور (دو تیغه متضاد چرخش در هر طرف) زندگی می‌کنند و پهپاد بلند می‌شود و حدود سه فوت در هوا معلق می‌شود. سپس از چوب های کنترل کوچک برای مانور استفاده می کنید. دکمه شانه آن را در حالت شیرین کاری قرار می دهد: روی آن کلیک کنید و چوب کنترلی سمت راست را به سمت بالا فشار دهید، در حالت اسنوبرد یک حرکت به سمت عقب یا حرکتی به نام سیکلون در حالت پاراگلایدر انجام می دهد. به طور کلی، این یک پهپاد ساده و سرگرم کننده برای پرواز است که ترفندهای جالبی را ارائه می دهد، با دو حالت مختلف پرواز که به لذت پرواز می افزاید.

Potensic A20 یک پهپاد کوچک بامزه است که دارای تعداد شگفت انگیزی از ویژگی ها با قیمت ۴۰ دلار است. دوربینی وجود ندارد، اما شما می‌توانید از برخاست و فرود خودکار، و همچنین حالت توقف در ارتفاع و حرکت برخوردار شوید. دو مورد اخیر یادگیری پرواز را با دست زدن به برخاست و ثابت نگه داشتن ارتفاع یا مسیر (جهتی که هواپیمای بدون سرنشین در آن نشان می دهد) آسان تر می کند و در عین حال به شما امکان می دهد به روش های دیگر مانور دهید.

اینها کمک بزرگی برای خلبان تازه کار است، زیرا درک نحوه تعامل کنترل های مختلف با یکدیگر را بسیار آسان تر می کند. با این حال، A20 یک پهپاد سریع نیست و به راحتی توسط نسیم و پیش نویس ضربه می خورد. زمانی که حالت‌های پرقدرت را درگیر می‌کنید، بسیار گیج کننده است، اما با حدود ۵ دقیقه زمان پرواز، زمان زیادی برای تمرین ندارید. خوشبختانه با دو باتری عرضه می شود.

چگونه بهترین پهپاد ارزان را برای خود یا فرزندتان انتخاب کنید
هنگام خرید یک پهپاد ارزان زیر ۱۰۰ دلار، باید مصالحه کنید، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید یک پهپاد خوب با این قیمت پیدا کنید. ده ها ده ها مدل در آمازون و سایر خرده فروشان موجود است، بنابراین مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی باشید.

وقت پرواز

مدت زمان پرواز اکثر پهپادهای ارزان قیمت به ندرت از ۱۰ دقیقه بیشتر می شود و اغلب بیش از نیم ساعت طول می کشد تا باتری آنها شارژ شود. شما می خواهید یک پهپاد بخرید که باتری قابل جابجایی داشته باشد و سپس حداقل دو باتری یدکی بخرید تا بتوانید بیش از چند دقیقه را صرف پرواز با یک پهپاد کنید قبل از اینکه مجبور شوید برای بقیه روز به داخل برگردید. اغلب، برخی از بهترین پهپادهای ارزان قیمت با بیش از یک باتری عرضه می شوند.

دوربین

بسیاری از پهپادهای ارزان قیمت اکنون مجهز به دوربین هستند، بنابراین می توانید عکس ها و فیلم های هوایی بگیرید. با این حال، برخلاف هواپیماهای بدون سرنشین سطح بالا، دوربین‌های این مدل‌ها بسیار ابتدایی هستند. بیشتر آنها دارای وضوح ۷۲۰ هستند، در حالی که بهترین پهپادها می توانند با کیفیت ۴K یا بالاتر فیلمبرداری کنند. همچنین، دوربین‌های پهپادهای ارزان قیمت معمولاً روی یک گیمبال نصب نمی‌شوند، بنابراین احتمالاً فیلم‌ها کمی لرزان هستند و کیفیت بدتر از آنچه در اکثر تلفن‌های هوشمند می‌بینید خواهد بود. اما، با این وجود، باید یک تجربه بسیار سرگرم کننده را برای شما فراهم کند.

داخل خانه یا بیرون؟

در نظر بگیرید که شما یا فرزندتان در کجا قصد استفاده از پهپاد را دارید. پهپادهای کوچک و دستی برای استفاده در فضای داخلی عالی هستند، زیرا می توانید آنها را در اطراف اتاق بدون نگرانی زیاد در مورد برخورد با چیزهایی که می خواهید پرواز کنید. با این حال، اگر یک پهپاد کوچک‌تر را در فضای باز ببرید، احتمال اینکه باد به اطراف منفجر شود بیشتر است و کنترل آن را بسیار سخت‌تر می‌کند.

نگرانی های ایمنی

اگر برای فرزندتان پهپاد می‌خرید، پهپادهایی را نیز توصیه می‌کنیم که روتورهایی به راحتی قابل تعویض و همچنین محافظ‌های پروانه اختیاری دارند. فرزند شما می‌خواهد پهپاد را به درخت، دیوار یا هر شی دیگری بکوبد، بنابراین محافظ‌های نگهدارنده و روتورهای جایگزین کمک می‌کنند خرید شما پس از اولین تصادف به یک آشغال بی‌ارزش تبدیل نشود.

چگونه پهپادها را آزمایش می کنیم
آزمایش بهترین پهپادهای ارزان قیمت زیر ۱۰۰ دلار مشابه آزمایش پهپادهای گران قیمت است. ما آنها را بیرون می آوریم و آنها را پرواز می دهیم!

البته، ما انتظار نداریم که پهپادهایی که کمتر از ۱۰۰ دلار قیمت دارند، عملکردی مشابه پهپادهایی داشته باشند که چهار یا ده برابر قیمت دارند، بنابراین انتظارات خود را بر این اساس کم می کنیم.

با این حال، ما انتظار داریم که یک پهپاد ارزان نسبتاً آسان پرواز کند و بتواند به آرامی در هوا شناور شود. با توجه به اینکه بسیاری از آنها برای کودکان و پروازهای تازه کار طراحی شده اند، نباید تمام تلاش خود را صرف ثابت نگه داشتن پهپاد کنید.

پهپادهای ارزان قیمت به طور فزاینده‌ای دارای دوربین هستند و در حالی که وضوح و قابلیت‌های آنها محدودتر است، ما این دوربین‌ها را نیز آزمایش می‌کنیم تا ببینیم چگونه با پهپادهای با قیمت مشابه مقایسه می‌شوند. ما انتظار واضح‌ترین عکس‌ها و ویدیوها را نداریم، اما باید بتوانید جزئیات را به وضوح تشخیص دهید.

همانطور که گفته شد، پهپادهای ارزان قیمت طولانی‌ترین زمان پرواز را ندارند – می‌توانید انتظار داشته باشید ۱۵ دقیقه در بالا باشد – اما ما همچنین ادعاهای شرکت‌ها را در مقابل واقعیت ارزیابی می‌کنیم، زیرا شرایطی مانند روزهای بادی خفیف نیز می‌تواند بر عملکرد تاثیر منفی بگذارد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *