به گواهینامه پهپاد نیاز داری؟!!! به آکادمی ایـــرسا مراجعه کن!
0
09385004142

مشاغل پهپاد: ۷- پهپادها در کشاورزی

کشاورزان چند سالی است که از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنند تا با بررسی محصولات خود به افزایش محصول کمک کنند تا ببینند کدام مناطق نیاز به توجه بیشتری دارند. استفاده از پهپاد برای انجام این نوع کارها بسیار سریعتر از پیاده روی در کل مزرعه است و همچنین دقیق تر است.

 

drone-jobs-agriculture

یکی از متداول‌ترین مواردی که خلبان هواپیمای بدون سرنشین به کشاورز ارائه می‌کند، نقشه شاخص گیاهی تفاوت عادی شده (NDVI) است. از این نقشه ها می توان برای شناسایی اینکه چه گیاهی در کجا روی یک قطعه زمین رشد می کند و همچنین برای تشخیص عملکرد هر گیاه استفاده کرد.

نرم‌افزار جدید می‌تواند داده‌های خام جمع‌آوری‌شده توسط خلبانان پهپاد را پردازش کند تا گزارش‌هایی را برای کشاورزان ایجاد کند که مناطق مشکل‌دار احتمالی در زمین‌هایشان را نشان می‌دهد و اقداماتی را برای رفع مشکل پیشنهاد می‌کند.

اگرچه پتانسیل کمک به افزایش عملکرد محصول در این حوزه جدید که کشاورزی دقیق نامیده می شود بسیار زیاد است، به نظر می رسد که پذیرش هنوز تا حدودی کند بوده است، زیرا بسیاری از کشاورزان در مورد ارزش بالقوه پهپادها برای کار خود مطمئن نیستند.

خبر خوب در مورد کاری که خلبانان پهپاد در کشاورزی انجام می دهند این است که این کار نسبتاً مستقیم است – یک ماموریت کلی نیاز به پوشش زیادی دارد تا بتوان داده های کافی برای ایجاد یک نقشه جمع آوری کرد، اما لزوماً به مجموعه مهارت های تخصصی فراتر از وجود نیاز ندارد. می تواند به خوبی و ایمن پرواز کند، زیرا نرم افزار پردازش داده ها را انجام می دهد.

چالش در این زمینه ممکن است بیشتر به فروش مربوط باشد تا مهارت. یعنی با متقاعد کردن مشتریان بالقوه که می توانید به آنها کمک کنید تا بازدهی خود را افزایش دهند و در نهایت آنها می توانند با صرف پول برای خدمات شما درآمد بیشتری کسب کنند. با گذشت زمان و عادی شدن استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی دقیق، این چالش به آرامی محو خواهد شد، اما در حال حاضر، به نظر می رسد هنوز چیزی است که بسیاری از خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین در این بخش از صنعت پهپاد با آن مواجه هستند.

بهترین پهپادهای کشاورزی و نرم افزارهای پیشنهادی

هواپیماهای بدون سرنشین
Parrot یک پهپاد دارد که به طور خاص برای کار با هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی ساخته شده است که به آن Bluegrass Fields می گویند. Bluegrass Fields دارای حسگر چندطیفی طوطی است که به طور خاص برای کشاورزی طراحی شده است و می تواند تصاویری از محصولات را در چهار باند طیفی مجزا ضبط کند. همچنین با یک سال دسترسی به نرم افزار Parrot برای پرواز در مسیرهای پرواز مستقل ارائه می شود، به طوری که پهپاد را می توان برای پرواز همان ماموریت بر فراز محصولات کشاورزی برنامه ریزی کرد.

اما مطمئناً لازم نیست از Bluegrass استفاده کنید – تعداد زیادی پهپاد دوربین دیگر نیز وجود دارند که می توانند برای کشاورزی نیز استفاده شوند.

نرم افزار
بسته به نوع نقشه برداری که می خواهید انجام دهید، چندین گزینه نیز وجود دارد که می تواند مفید باشد—برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما را برای نرم افزار نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین بررسی کنید.

به عنوان خلبان هواپیمای بدون سرنشین در صنعت کشاورزی چقدر می توانم درآمد داشته باشم؟
بر اساس اطلاعاتی که در Droners.io یافتیم، خلبانان پهپاد از ۴۰ تا ۱۵۰ دلار در ساعت با انجام کارهای پهپاد در کشاورزی درآمد کسب می کنند.

همانطور که گفته شد، این مبالغ از برخی از خلبان‌های توصیه‌شده برتر آنها به دست آمده است – احتمالاً خلبان‌هایی وجود دارند که با قیمت کمتری کار می‌کنند، و اگر خلبان‌هایی برای بیشتر کار کنند، تعجب نخواهیم کرد، اگر راهی برای نشان دادن ارزش آن پیدا کنند. کاری که آنها انجام می‌دهند، برای کشاورزانی که با آنها کار می‌کنند، بازدهی ملموس دارد.

انواع ماموریت خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین معمولاً در کارهای کشاورزی پرواز می کنند:

  • ایجاد نقشه های NDVI برای ردیابی سلامت محصولات مختلف در مزرعه کشاورز.
  • ایجاد نقشه های ارتوموزائیک و سایر نقشه ها برای ردیابی مدیریت چمن در یک زمین.
  • استفاده از داده های هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام مطالعات بر روی سلامت گیاهان مختلف در شرایط مختلف.
  • ایجاد نقشه‌های زهکشی و دشت سیلابی برای درک مکان‌هایی که آب از آن خارج می‌شود و همچنین در کجا ممکن است آفت‌کش‌ها به دلیل شکل طبیعی زمین منحرف شوند.

منابع اضافی
راهنمای نهایی DroneDeploy برای هواپیماهای بدون سرنشین در مزرعه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *