به گواهینامه پهپاد نیاز داری؟!!! به آکادمی ایـــرسا مراجعه کن!
0
09385004142

مشاغل پهپاد: ۱۰-پهپادها در انرژی

مشابه حمل و نقل، پهپادها راه‌های سریع‌تر و ارزان‌تری برای بازرسی دارایی‌هایی مانند خطوط برق و پنل‌های خورشیدی برای شرکت‌های انرژی ارائه می‌کنند.

drone-jobs-energy

و شایان ذکر است که FAA با اجازه دادن به شرکت‌های انرژی برای شروع پروازهای BVLOS – که معمولاً توسط مقررات قسمت ۱۰۷ ممنوع است – به پیشبرد این پیشرفت کمک می‌کند تا مناطق بزرگ‌تر را بتوان در دوره‌های زمانی کوتاه‌تری بازرسی کرد.

در آوریل ۲۰۱۸، FAA اولین معافیت BVLOS را برای یک شرکت انرژی، Xcel Energy، برای استفاده در بازرسی خطوط برق خارج از دنور، کلرادو صادر کرد. همراه با این اطلاعیه، Xcel این خبر را به اشتراک گذاشت که پس از تکمیل کار خود در کلرادو، قصد دارند بازرسی های BVLOS را به سایر ایالت های ایالات متحده گسترش دهند.

همه اینها به این معناست که کار پهپادها در بخش انرژی ممکن است به زودی به سرعت در حال رشد باشد، زیرا FAA راه را برای خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین باز می کند تا با معافیت های BVLOS به شرکت های انرژی بیشتر، بازرسی های بیشتری انجام دهند.

برای انجام این نوع کار به عنوان خلبان هواپیمای بدون سرنشین، به دانش فنی در مورد آنچه در بازرسی خطوط برق، پنل های خورشیدی و سایر زیرساخت های مرتبط با انرژی مورد نیاز است نیاز دارید. به طور کلی، این بازرسی‌ها برای یافتن مناطقی انجام می‌شوند که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند تا بتوان مشکلات را زود تشخیص داد و به آنها رسیدگی کرد – اما دوباره، با توسعه نرم‌افزار، این دانش ممکن است کمتر و کمتر اهمیت پیدا کند.

دانش ترموگرافی هوایی برای بازرسی پانل های خورشیدی و برای انواع خاصی از بازرسی خطوط برق مورد نیاز است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که خطوط برق می توانند تداخل مغناطیسی ایجاد کنند که می تواند پرواز را دشوار کند و به طور بالقوه کنترل پرواز شما را سرخ کند. یک قانون کلی خوب این است که هنگام انجام بازرسی های هوایی حداقل ۱۰۰ فوت از هر سیم برق فاصله داشته باشید و در صورت امکان از پرواز بین خطوط برق خودداری کنید.

بهترین پهپادها و نرم افزارهای پیشنهادی برای کار در انرژی

هواپیماهای بدون سرنشین
به دلیل تداخل الکترومغناطیسی خطوط برق، می‌خواهید از پهپادی برای بازرسی خطوط برق استفاده کنید که دارای حفاظت فرومغناطیسی است. Phantom 4 Pro V2.0 DJI دارای حفاظت فرومغناطیسی بسیار خوبی است (در واقع بهتر از Inspire 1 یا ۲). اگر می خواهید کمی بالاتر بروید، Matrice 300 DJI برای مقاومت در برابر تداخل مغناطیسی ساخته شده است و می تواند دوربین ZenMuse Z30 DJI را حمل کند، که با زوم قدرتمند و دقیق برای برج و سایر سناریوهای بازرسی که برای حفظ فاصله نیاز دارند طراحی شده است. از شی مورد بازرسی

اگر می‌خواهید گزینه‌های پیشنهادی بیشتری را ببینید، راهنمای ما را در مورد برترین پهپادهای حرفه‌ای موجود در بازار بررسی کنید.

نرم افزار
وقتی نوبت به نرم‌افزار بازرسی انرژی می‌رسد، Pix4D، Agisoft و DroneDeploy را بررسی می‌کنیم که همگی گزینه‌های محکمی برای پردازش و نقشه‌برداری داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول بازرسی هستند.

به عنوان خلبان هواپیمای بدون سرنشین در صنعت انرژی چقدر می توانم درآمد داشته باشم؟
بر اساس اطلاعاتی که در Droners.io پیدا کردیم، برخی از خلبانان با پهپاد با قیمت ۱۰۰ دلار در ساعت، بازرسی انرژی هوایی را انجام می دهند و به عنوان فریلنسر کار می کنند.

همانطور که گفته شد، بسیاری از کارهای بازرسی انرژی که در مورد آن شنیده ایم، توسط تیمی از خلبانان آموزش دیده در داخل انجام می شود. بر اساس تحقیقات ما، افرادی که بازرسی خطوط برق را انجام می دهند، حدود ۷۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار یا بیشتر در سال درآمد دارند، بسته به اینکه در کجا قرار دارند، سطح تجربه آنها چقدر است، و چقدر کار می کنند.

انواع ماموریت خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین معمولاً در کارهای مرتبط با انرژی پرواز می کنند:

  • بازرسی پنل های خورشیدی – استفاده از ترموگرافی هوایی برای بررسی آسیب یا نقص در صفحات خورشیدی.
  • توربین های بادی – استفاده از داده های هوایی برای یافتن آسیب به توربین های بادی.
  • خطوط برق — استفاده از داده های هوایی برای یافتن مکان هایی که خطوط بر اثر آب و هوا یا اشیاء دیگر قطع شده یا آسیب دیده اند.
  • خطوط لوله – استفاده از داده های هوایی برای یافتن نشت یا ترک در خطوط لوله.
  • زیرساخت مربوط به هر یک از موارد فوق – استفاده از داده های هوایی برای بازرسی ایستگاه ها، تیرهای پشتیبانی و سایر زیرساخت های مربوط به موارد فوق.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *