به گواهینامه پهپاد نیاز داری؟!!! به آکادمی ایـــرسا مراجعه کن!
0
09385004142

عکاسی و تصویربرداری هوایی

عکاسی و تصویر برداری بصورت هوایی بیش از ۱۰۰ سال یعنی از زمانی که انسان توانست برای اولین بار پرواز کند و دوربین فیلمبرداری نیز اختراع گردید، قدمت دارد. این روش، در واقع دیدن و گرفتن عکس و فیلم از داخل یک وسیله پرنده و از مناظریست که از روی زمین به خوبی دیده نمی شوند. تصویربرداری هوایی چه بوسیله ماهواره باشد، چه وسایل پرنده سرنشین دار و یا وسایل پرنده بدون سرنشین، یکی از زیباترین و کاربردی ترین روشهای تصویربرداری در دنیاست تا با استفاده از تسلط هوایی بتوان شمایی کامل از پروژه ها و فعالیتها بدست آورد.

در گذشته در صورت عدم دسترسی به سطوح مرتفع و مسلط، برای داشتن یک عکس یا فیلم هوایی از یک کارخانه، ساختمان در حال احداث و یا مراکز تجاری و پروژه‌ها می بایست از یک هواپیما یا هلیکوپتر سرنشین دار استفاده می‌شد که هزینه‌های گزافی داشت و اغلب برای تبلیغات مقرون بصرفه نبود و فقط بالاجبار در موارد اضطرار استفاده میشد.

امروزه با توجه به ورود وسایل پرنده بدون سرنشین و همچنین دوربینهای کوچک با کیفیت تصویر و سرعت بالا به دنیای تکنولوژی، این امکان برای اشخاص، شرکتها و همچنین مدیران پروژه فراهم‌شده که با صرف هزینه‌های بسیار کمتر از گذشته، امکان استفاده از تصاویر و فیلمهای هوایی با وضوح و کیفیت بسیار عالی برای نه تنها معرفی و تبلیغ محصولشان بلکه مشاهده پیشرفت کار پروژه‌ها و سطح عمومی تحت فعالیت عمرانی‌شان داشته باشند.

مزایای پرنده‌های بدون سرنشین:

کم هزینه و ارزانترند، بسیار کم صداتر هستند و میزان آلودگی صوتی آن در مناطق مسکونی ناچیز بوده و همچنین تاثیر منفی آنها بر محیط زیست بسیار کمتر است.

برای نشست و برخاستن نیازی به فرودگاه یا Helipad (محل نشست و برخاست هلیکوپتر)، ندارند.
بوسیله سیستمهای تثبیت کننده تصاویر که بر روی وسایل پرنده بدون سرنشین استفاده می شوند وضوح و کیفیت تصاویر گرفته شده همسان و در بعضی موارد حتی بهتر از عکسها و تصاویر گرفته شده توسط انواع وسایل سرنشین دار است.

سرعت پروسه اجاره و دریافت مجوزها بسیار کوتاه بوده و نیاز به هماهنگی های نظامی ندارد.
تصاویر دریافتی در آسمان بطور همزمان بصورت Full HD در روی زمین قابل مشاهده می باشد.
به علت عدم حمل مسافر امنیت نیروی انسانی به خطر نمی‌افتد..
قابلیت مانور بسیار بیشتری نسبت به هلیکوپترهای سرنشیندار را داشته، امکان نزدیک شدن به سطح زمین تا فاصله بسیار نزدیک را دارند و میتواند در جهات مختلف و زاویه های گوناگون حرکت کنند.

در میان وسایل پرنده بدون سرنشین هلیکوپتر به عنوان یکی از کامل ترین و قابل انعطاف ترین آنان برای تصویر برداری و عکاسی هوایی در دنیا استفاده های پرشمار دارد. این پرنده، با دقت پرواز بسیار بالا توانایی گرفتن عکس و فیلم از موضوعات و اشیاء ثابت و متحرک در زوایای مختلف و منحصر به فرد را دارا می باشد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *