به گواهینامه پهپاد نیاز داری؟!!! به آکادمی ایـــرسا مراجعه کن!
0
09385004142

خلبانان پهپاد چه مشاغلی می توانند انجام دهند؟ (قسمت چهارم)

صنعت هواپیماهای بدون سرنشین قطاری است که همچنان به حرکت خود ادامه می دهد و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت خود را نشان نمی دهد. با صدها هزار خلبان حرفه ای پهپاد در ایالات متحده، این صنعت اکنون مانند همیشه پر رونق است و به طور پیوسته از نظر تنوع و حجم رشد می کند. رشد بازار کار، شغل خلبانی حرفه‌ای پهپاد را برای بسیاری از مردم به چشم‌اندازی نسبتاً جذاب تبدیل کرده است.

اگر به انجام این پرش علاقه دارید، ابتدا یک سوال وجود دارد که باید بپرسید: چه مشاغلی برای خلبانان حرفه ای پهپاد در دسترس است؟ در اینجا خلاصه ای سریع از محبوب ترین مشاغل هواپیماهای بدون سرنشین آورده شده است.

۴٫ بازرس خط برق
خطوط برق در طول زمان آسیب می بینند و نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند تا بتوانند در شرایط کار خود باقی بمانند. چالش این است که باید خطوط برق به ارزش مایل ها را فقط برای جستجوی بخش های آسیب دیده بازرسی کنید، که می تواند بسیار کوتاه باشد. انجام این کار به صورت دستی زمان زیادی طول می کشد، بدون ذکر خطری که تیم های بازرسی خطوط برق در صورت مجبور به کار در ارتفاعات در معرض آن قرار می گیرند.

هواپیماهای بدون سرنشین این خطر را از بین می برند و حتی می توانند کار را سریعتر انجام دهند. از آنجایی که خطوط برق معمولاً از راهروهای باریک عبور می کنند، پهپادها می توانند به راحتی در امتداد آنها پرواز کنند و تنها با یک چرخه باتری چندین مایل را طی کنند. همچنین نیاز به شناسایی بخش های آسیب دیده وجود دارد – مشکلی که توسط دستگاه خاصی به نام دوربین حرارتی حل می شود.

تصویربرداری حرارتی به انرژی مادون قرمز تابش شده توسط همه اجسام متکی است. این انرژی مادون قرمز زمانی که اجسام گرما ساطع می کنند قوی تر است. با استفاده از این اصل، افزایش حرارت ناشی از جریان مختل شده در خطوط برق آسیب دیده به راحتی قابل تشخیص است.

با پرواز یک پهپاد مجهز به دوربین حرارتی برای بررسی خطوط برق از نظر آسیب، کاری که معمولاً چند هفته طول می کشد را می توان در چند ساعت انجام داد. همچنین از نظر لجستیکی ایمن تر و ساده تر است – تنها چیزی که نیاز دارید خدمه ای متشکل از اپراتور هواپیمای بدون سرنشین، ناظر بصری و احتمالاً شخصی برای رانندگی یک وسیله نقلیه است. این می تواند یک شغل بسیار پرسود برای یک خلبان هواپیمای بدون سرنشین باشد زیرا بیشتر شرکت های خدمات شهری هستند که برای این نوع خدمات درخواست می کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *