به گواهینامه پهپاد نیاز داری؟!!! به آکادمی ایـــرسا مراجعه کن!
0
09385004142

خلبانان پهپاد چه مشاغلی می توانند انجام دهند؟ (قسمت سوم)

صنعت هواپیماهای بدون سرنشین قطاری است که همچنان به حرکت خود ادامه می دهد و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت خود را نشان نمی دهد. با صدها هزار خلبان حرفه ای پهپاد در ایالات متحده، این صنعت اکنون مانند همیشه پر رونق است و به طور پیوسته از نظر تنوع و حجم رشد می کند. رشد بازار کار، شغل خلبانی حرفه‌ای پهپاد را برای بسیاری از مردم به چشم‌اندازی نسبتاً جذاب تبدیل کرده است.

اگر به انجام این پرش علاقه دارید، ابتدا یک سوال وجود دارد که باید بپرسید: چه مشاغلی برای خلبانان حرفه ای پهپاد در دسترس است؟ در اینجا خلاصه ای سریع از محبوب ترین مشاغل هواپیماهای بدون سرنشین آورده شده است.

 

۳٫ مدل ساز سه بعدی پهپاد
ایجاد نقشه ها و مدل های سه بعدی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کاری با کاربردهای گسترده است. هر صنعتی که به ساخت و سازهای سنگین مانند معدن، برنامه ریزی شهری و مهندسی عمران نیاز دارد، می تواند از یک مدل زمین سه بعدی بهره مند شود. یک مدل خوب و دقیق می‌تواند به این شرکت‌ها کمک کند تا برنامه‌ریزی کنند که چقدر حفاری باید انجام شود، شیب و طول جاده‌هایی که باید انجام شود، یا اقدامات کاهشی برای خطرات زمین‌شناسی شناسایی‌شده.

دو تکنیک اصلی برای ایجاد مدل های سه بعدی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد. روش ساده‌تر و رایج‌تر فتوگرامتری نام دارد که اساساً روشی برای تولید مدل‌های سه‌بعدی با استفاده از مجموعه‌ای از تصاویر هوایی همپوشانی است. قدرت آن در سادگی آن نهفته است – تنها چیزی که شما نیاز دارید یک پهپاد با یک دوربین خوب و یک پلت فرم نرم افزار فتوگرامتری ویژه است. اگر می‌توانید نرم‌افزاری دریافت کنید که می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی محدوده نظرسنجی و ایجاد مسیر پرواز برای پهپادتان کمک کند، می‌توانید زندگی خود را بسیار آسان‌تر کنید.

یکی از اشکالات فتوگرامتری این است که دقت و وضوح مدل های تولید شده آن اغلب به محدوده ۱ تا ۲ متر محدود می شود. اگر به چیزی دقیق تر نیاز دارید، باید از حسگر تشخیص نور و محدوده (LiDAR) استفاده کنید. این نوع سنسور بسیار گران‌تر است، اما می‌تواند مدل‌هایی را ارائه کند که در مقایسه با مدل‌های فتوگرامتری، دارای سطوح دقت چندین مرتبه هستند.

در هر صورت، کار به عنوان یک مدل ساز سه بعدی هواپیمای بدون سرنشین یا نقشه بردار به راحتی یکی از سودآورترین کارهایی است که می توانید به عنوان یک خلبان حرفه ای پهپاد داشته باشید. این واقعیت که خلبانان بسیار کمی وجود دارند که می توانند این خدمات را ارائه دهند به این معنی است که شما می توانید نرخ های حق بیمه را دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *