به گواهینامه پهپاد نیاز داری؟!!! به آکادمی ایـــرسا مراجعه کن!
0
09385004142

مویک مینی۳؛ یک حرفه ای کوچک و جم و جور

مقدمه

یادداشت سردبیر: مدت کوتاهی پس از انتشار این بررسی، DJI بی سر و صدا یک به روز رسانی سیستم عامل را برای Mini 3 Pro منتشر کرد که توانایی ضبط ویدیوی ۱۰ بیتی را هنگام استفاده از نمایه ویدیویی D-Cinelike اضافه کرد.


Mini 3 Pro جدیدترین مدل از سری پهپادهای سبک وزن زیر ۲۵۰ گرم DJI و هیجان‌انگیزترین مدل در این سری تاکنون است. به نظر می رسد DJI آماده است تا انتظارات را برای آنچه مصرف کنندگان در چنین مدل جمع و جور انتظار دارند، بازنشانی کند.

DJI نسخه اصلی Mavic Mini را با سنسور کوچک ۱/۲٫۳ اینچی و ویژگی‌های اساسی در اکتبر ۲۰۱۹ معرفی کرد. کمی بیش از یک سال بعد، نام Mavic را با Mini 2 کنار گذاشت. Mini 2 ویژگی‌های مهمی را اضافه کرد. مانند گرفتن عکس خام، اما همچنان همان سنسور کوچک را داشت و فاقد ویژگی‌های مهم مانند اجتناب از موانع بود. در مقابل، Mini 3 Pro دارای سنسور ۱/۱٫۳ اینچی بزرگتر با لنز سریع F1.7 است، دارای گیمبال است که می‌تواند به صورت عمودی عکاسی کنید، از موانع در ۳ جهت اجتناب کنید، و همچنان کمتر از ۲۵۰ گرم (۸٫۸ اونس) وزن دارد.

مزیت خرید پهپاد زیر ۲۵۰ گرمی این است که در بیشتر مناطق، نیازی به ثبت نام نیست مگر اینکه بخواهید از پهپاد برای مقاصد حرفه ای استفاده کنید. سایر نقاط جهان پهپادهایی را که وزن آنها بیش از ۲۵۰ گرم در هنگام برخاستن است محدود می کند.

این ویدیوی کم نور با استفاده از لنز سریع F1.7 Mini 3 Pro (ISO 1600) گرفته شده است.

دوربین Mini 3 Pro می‌تواند عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی و ویدیوهای ۴K/60p بگیرد که برای اولین بار برای پهپادهای کلاس خود است. APAS 4.0 DJI باید به پهپاد امکان شناسایی و دور زدن موانع را بدهد، در حالی که ActiveTrack 4.0 توانایی انتخاب و ردیابی سوژه‌ها، از جمله ماشین‌ها و افراد را می‌دهد. این باعث می شود که ایجاد فیلم های حرفه ای آسان تر شود.

نکته قابل توجه باتری جدید «پرواز هوشمند پلاس» است که به هواپیما ۴۷ دقیقه زمان پرواز می دهد اما باعث می شود وزن هواپیمای بدون سرنشین به بیش از ۲۵۰ گرم برسد. باتری استاندارد Mini 3 Pro همچنان ۳۴ دقیقه زمان پرواز سالم را ارائه می دهد – سه دقیقه بیشتر از Mini 2.

سرانجام، یک کنترل از راه دور کاملاً جدید، DJI RC، در کنار Mini 3 Pro معرفی شد. از بسیاری جهات، این یک پیشرفت بزرگ نسبت به RC Pro قبلی است. آیا همه اینها برای ارتقا از Mini 2 یا جایگزینی مدل دیگری برای کاربران فعلی کافی است؟ بیایید دریابیم

 


ویژگی های کلیدی

  • ۴۸ مگاپیکسل، سنسور CMOS 1/1.3 اینچی
  • لنز ۲۴ میلی متری (معادل) با ۸۲٫۱ درجه FOV و دیافراگم ثابت F1.7
  • ویدیو ۴K/60p
  • تا ۴ برابر زوم دیجیتال
  • ضبط H.264 و H.265 با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه
  • پروفایل های ویدئویی D-Cinelike و Normal
  • ضبط تصویر خام و JPEG
  • OcuSync 3.0 (O3) 1080p/30p انتقال تصویر (۱۲ کیلومتر برد)
  • اجتناب از موانع سه طرفه (جلو، عقب، پایین)
  • APAS (سیستم کمک خلبان پیشرفته) و ActiveTrack 4.0
  • حالت فیلمبرداری «MasterShots».
  • مدت زمان پرواز ۴۷ دقیقه (با باتری Intelligent Flight Plus)
  • زیر ۲۵۰ گرم در هنگام برخاستن (با باتری استاندارد)

در مقایسه با…

وقتی صحبت از اندازه سنسور دوربین، کیفیت تصویر، وضوح ویدئو، اجتناب از موانع و زمان پرواز به میان می‌آید، Mini 3 Pro یا برابر است یا در بیشتر موارد از Mini 2 و خواهر و برادر ارزان‌قیمتش Mavic Air 2 فراتر می‌رود.

Mini 3 Pro را می توان بدون ریموت با قیمت ۶۶۹ دلار خریداری کرد، زیرا با همان کنترلر RC-N1 که Mini 2، Mavic Air 2 و Air 2S را تامین می کند، سازگار است. ریموت DJI RC Pro که با سری Mavic 3 معرفی شد نیز سازگار است. نسخه ای که شامل کنترل از راه دور RC-N1 می شود، ۷۵۹ دلار قیمت دارد و با صرف ۹۰۹ دلار، مینی پرو ۳ را با ریموت RC جدید دریافت خواهید کرد.

DJI Mini 3 Pro مینی ۲ Mavic Air 2
قیمت ۶۶۹ دلار (بدون ریموت)

۷۵۹ دلار (با کنترل از راه دور RC-N1)

۹۰۹ دلار (با ریموت RC Pro)

۴۴۹ دلار ۷۹۹ دلار
دوربین

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۱٫۳ اینچی

۱۲ مگاپیکسل ۱/۲٫۳ اینچ

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۲ اینچی
لنز ۲۴ میلی متر (معادل) F1.7 ۲۴ میلی متر (معادل) F2.8 ۲۴ میلی متر (معادل) F2.8
انتقال ویدئو

O3، ۱۲ کیلومتر، ۱۰۸۰p

OcuSync 2.0، ۱۰ کیلومتر، ۷۲۰p

OcuSync 2.0، دو آنتن،
۱۰ کیلومتر، ۱۰۸۰p

حداکثر وضوح تصویر ۴K/60p ۴K/30p ۴K/60p
نرخ بیت ویدیو ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه
ویدئو D-Cinelike

طبیعی

طبیعی D-Cinelike

طبیعی

توابع هوشمند اصلی

APAS 4.0 Hyperlapse Spotlight 2.0
Point of Interest 3.0 ActiveTrack 4.0 MasterShots

QuickShots

QuickShots

APAS 3.0 Hyperlapse Spotlight 2.0
Point of Interest 3.0 ActiveTrack 3.0

سنسورهای جلوگیری از موانع جلو، عقب، رو به پایین هیچ یک جلو، عقب، رو به پایین
وقت پرواز ۳۴ دقیقه (با باتری استاندارد)

۴۷ دقیقه (با باتری Intelligent Flight Plus)

۳۱ دقیقه ۳۴ دقیقه
ابعاد ۱۴۵x90x62 میلی متر ۱۳۱x81x58 میلی متر ۱۸۰x97x84 میلی متر
وزن ۲۴۹ گرم ۲۴۹ گرم ۵۷۰ گرم

هواپیما و کنترلر

مینی ۳ با ابعاد ۱۴۵x90x62 میلی‌متر (۵٫۷ x 3.5 x 2.4 اینچ) دارای قاب بلندتر، عریض‌تر و مستحکم‌تر از مدل قبلی خود است. ملخ ها بلندتر هستند و جنس قاب آن سبک تر است تا وزن آن را زیر ۲۵۰ گرم نگه دارد. باتری های ۳۸۵۰ میلی آمپر ساعتی در پشت هواپیما قرار می گیرند. هیچ چراغ یا دکمه ای برای روشن کردن آنها وجود ندارد. آنها باید در پهپاد یا ایستگاه شارژ قرار داده شوند تا نشانی از میزان شارژ باقی مانده دریافت شود.

Mini 3 دارای سیستم تشخیص و اجتناب از موانع سه طرفه است. سنسورها را می توان در بالا، پایین و عقب هواپیما پیدا کرد. هیچ سنسوری در طرفین وجود ندارد. این شبیه به Mavic Air 2 است، در حالی که Mavic Mini و Mini 2 چنین سنسوری ندارند. هیچ چراغ کمکی در پایین برای فرود وجود ندارد.

حسگرهای بالای هواپیما نیز قابلیت اجتناب از موانع رو به عقب را به آن می‌دهند.

APAS 4.0 جدیدترین سیستم خلبان خودکار DJI نیست و نسخه ۵٫۰ در مدل های پیشرفته تر از جمله سری Mavic 3 یافت می شود. این به طور خودکار موانع را شناسایی می کند و مسیری را در اطراف آنها ایجاد می کند و هنگام ضبط ویدیو تا ۲٫۷K/30p بسیار موثر است. در حالی که با ویدیوهای ۲٫۷K/60p کار می کند، متوجه نشدم که می خواهد موانع را دور بزند و به تنهایی پهپاد را متوقف کردم. وقتی ویدیوی ۴K فعال می شود، APAS کار نمی کند.

در ویدیوی بالا، APAS درخت را شناسایی کرده و اطراف و روی آن مانور می دهد.

Mini 3 Pro را می توان بدون کنترل از راه دور خریداری کرد زیرا با کنترلر RC-N1 سازگار است. اگر قبلاً یک Mini 2، Mavic Air 2، Air 2S یا Mavic 3 استاندارد دارید، می‌توانید از همان کنترل‌کننده برای تامین انرژی این پهپاد استفاده کنید. سبک وزن است و می تواند اکثر مدل های گوشی هوشمند را در خود جای دهد. بستن آنها کمی ناخوشایند است.

کنترل از راه دور DJI RC، با چهار آنتن داخلی، در مقایسه با DJI RC Pro پیشرفت هایی دارد. همچنین یک اسلات کارت microSD در پایین برای افزایش حافظه وجود دارد.

کنترل از راه دور DJI RC با ترکیبی برتر Fly More در Mini 3 ارائه می شود. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به DJI RC Pro است که همچنین سازگار است. وزن سبک (۳۸۵ گرم در مقایسه با وزن ۶۸۰ گرم DJI RC Pro) و از نظر ارگونومیکی مناسب، چرخ‌هایی که در بالای کنترل از راه دور برای تنظیم شیب گیمبال و بزرگ‌نمایی دیجیتالی به داخل و خارج وجود دارد، واضح‌تر هستند و مانور دوربین را آسان‌تر می‌کنند. شکاف هایی برای جوی استیک ها وجود دارد و پایه آنها ضخیم تر است.

قسمت جلوی کنترل از راه دور نیز جدا شده است. به جای داشتن دکمه بازگشت، به سادگی روی صفحه انگشت خود را بکشید تا در برنامه حرکت کنید. هنگام تست Mavic 3، جوی استیک ها را در کنترل از راه دور گذاشتم و آن را در جعبه حمل قرار دادم. یکی از آنها خم شد و قابل استفاده نبود. به نظر نمی رسد این مشکل با کنترلر RC باشد. آنها محکم تر هستند و دارای یک اسلات اختصاصی برای ذخیره سازی هستند.

ویدیوی عمودی به لطف گیمبالی که می‌تواند ۹۰ درجه به سمت عمودی بچرخد، در Mini 3 Pro دوباره بازمی‌گردد. این کلیپ منظره جالب یوتا را به تصویر می کشد.

صفحه نمایش در DJI RC نیز تمایل به تیره شدن داشت و باید هنگام پرواز تنظیم می شد. صفحه نمایش لمسی ۵٫۵ اینچی ۷۰۰ نیت در RC Pro به طور مداوم روشن می ماند و تصویر شفاف باقی می ماند، حتی زمانی که در فواصل طولانی تر پرواز می کنید.


عکس و فیلم

دوربین Mini 3 Pro دارای یک سنسور CMOS 48 مگاپیکسلی و ۱/۱٫۳ اینچی است (که ما گمان می‌کنیم این سنسور متعلق به Omnivision است). این دوربین دارای ISO دوگانه (دو حالت افزایش تبدیل) است، از فیلم‌های HDR نگاشت شده پشتیبانی می‌کند (محدوده بزرگ‌تر فشرده شده در یک دوربین). فضای SDR) و قادر به گرفتن تصاویر ۱۲ و ۴۸ مگاپیکسلی است. از یک لنز ۲۴ میلی‌متری (معادل) F1.7 با دیافراگم ثابت استفاده می‌کند که FOV 82.1 درجه ارائه می‌کند. این گیمبال مکانیکی ۳ محوره است که می‌تواند به صورت عمودی بچرخد. برای اولین بار در Mavic Pro اصلی یافت شد، این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر عمودی مناسب رسانه های اجتماعی را بدون افت کیفیت به دلیل برش از یک تصویر افقی بگیرید.

می‌توانید از چند حالت مختلف برای عکاسی استفاده کنید: تک، ۴۸ مگاپیکسل، AEB در براکت‌های ۳ و ۵ عکس، حالت پشت سر هم و عکس‌های زمان‌بندی شده. SmartPhoto، معرفی شده با Mavic Air 2، که عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی را نیز ارائه می‌کند، در Mini 3 موجود نیست. به نظر می‌رسد این ویژگی که عناصر اصلی از جمله خورشید، آسمان و درختان را تنظیم می‌کند، متوقف شده است.

در حالی که تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی حاوی داده های بیشتری هستند و کیفیت بالاتری دارند، شما فقط می توانید آنها را به صورت یک عکس بگیرید. عکاسی در حالت های Burst، AEB یا Timed به طور خودکار یک عکس ۱۲ مگاپیکسلی به شما می دهد. هنگامی که ۴۸ مگاپیکسل عکاسی می کنید، باید مطمئن شوید که تنظیمات خود را بهینه کرده اید، زیرا چندین فریم مختلف برای کار در پس پردازش ندارید.

Mini 3 Pro دارای دیافراگم F1.7 و ISO است که تا ۶۴۰۰ می رود و امکان گرفتن عکس در شب را فراهم می کند.

Mini 3 اولین پهپاد زیر ۲۵۰ گرمی است که ویدیوهای ۴K/60p با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه با کدک H.264 یا H.265 ارائه می‌کند. همچنین با کیفیت ۴K/30p به صورت HDR فیلمبرداری می کند. ویدیوی حرکت آهسته ۱۰۸۰p/240p نیز موجود است. شایان ذکر است که عکاسی با هر نرخ فریم بیش از ۲٫۷K/30p، APAS 4.0 و FocusTrack را غیرفعال می کند. این بدان معنی است که توقف و دور زدن موانع، به علاوه ردیابی و دنبال کردن سوژه ها، هنگام ضبط ویدیوی ۴K امکان پذیر نیست.

دوربین Mini 3 Pro دارای دیافراگم ثابت F1.7 است و می تواند هنگام ضبط فیلم ۱۰۸۰p روی سوژه ها تا ۴ برابر زوم دیجیتال کند.

نمایه رنگی D-Cinelike برای اولین بار در سری Mini گنجانده شده است. این بدان معنی است که سایه ها و هایلایت های بیشتری را می توان در پس پردازش بازیابی کرد. این پهپاد می‌تواند روی سوژه‌ها تا ۲ برابر در هنگام ضبط تا ۴K/30p، ۳X با ۲٫۷K/60p و ۴X در ۱۰۸۰p زوم کند.

این ویدئو کلیپ بر روی DJI Mini 3 Pro با کیفیت ۴K/60p ضبط شده است.

در نتیجه سنسور بزرگتر دوربین با بهره دوگانه و دیافراگم F1.7، کیفیت تصاویر گرفته شده در Mini 3 Pro نسبت به Mavic Air 2 و Mini 2 قابل مقایسه است. نمایه رنگی شبیه به Air 2S است. یا سری Mavic 3. حتی در موقعیت‌های کم نور، در تصاویرم نویز یا دانه‌ریزی زیادی نداشتم.

Mini 3 Pro تنها ۱٫۳ گیگابایت حافظه داخلی داخلی دارد. بنابراین، باید به یاد داشته باشید که یک کارت microSD کلاس ۳ یا بالاتر با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه داشته باشید. یک شکاف در پشت هواپیما برای قرار دادن یکی وجود دارد و همچنین یک محل در پایین کنترل از راه دور RC Pro وجود دارد.

 


برنامه DJI Fly و حالت های پرواز

Mini 3 Pro از برنامه DJI Fly استفاده می‌کند که به سایر پهپادهای Mini، Mavic Air 2، Air 2S و حتی سری Mavic 3 نیز قدرت می‌دهد. این رابط کاربری ساده و بصری برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۹ با Mavic Mini معرفی شد و تمام تنظیمات عکس، ویدیو و حالت پرواز هوشمند را در یک صفحه با منوی چند طبقه به نمایش می گذارد.

جابه‌جایی بین فوکوس دستی یا خودکار، بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی بدون استفاده از چرخ گیمبال، و جابه‌جایی از جهت افقی به عمودی ساده است. سه نقطه در گوشه سمت راست بالای برنامه به شما امکان می‌دهد به تنظیمات پیشرفته‌تر از جمله حالت ویدیوی D-Cinelike، اندازه‌ها و فرمت‌های عکس، کالیبراسیون گیمبال و فرکانس‌های عملیاتی دسترسی داشته باشید.

حالت پرتره گیمبال را ۹۰ درجه کج می کند و به شما امکان می دهد بدون از دست دادن داده، عکس های عمودی بگیرید.

یکی از ویژگی هایی که به طور قابل توجهی از دست رفته است ADS-B است که به معنای عدم وجود AirSense است. AirSense که در پهپاد FPV DJI، سری Air 2S و Mavic 3 موجود است، هنگامی که هواپیمای خدمه در نزدیکی شما باشد به شما اطلاع می دهد.

DJI Mini 3 Pro را به ActiveTrack 4.0 برای افزایش دقت در ردیابی سوژه ها در طول پروازهای خودکار مجهز کرده است. سه روش مختلف برای استفاده از این ویژگی وجود دارد: Point of Interest (POI)، Spotlight و ActiveTrack. POI، که از شما می‌خواهد قبل از اینکه سوژه یک دایره کامل به دور آن بچرخد، یک جعبه بکشید، و Spotlight، حالتی که به شما امکان می‌دهد پهپاد را هر طور که می‌خواهید پرواز دهید در حالی که سوژه تعیین‌شده در مرکز کادر باقی می‌ماند، به خوبی کار می‌کنند. .

این کلیپ ویژگی های Spotlight و Point of Interest (POI) Mini 3 Pro را نشان می دهد.

متأسفانه نتوانستم ActiveTrack را فعال کنم. در حال حاضر، DJI می گوید که Mini 3 یا ماشین ها یا افراد را می شناسد. وقتی سعی کردم هر دو را ردیابی کنم، برنامه گفت که سوژه را تشخیص نمی دهد. امیدواریم این مشکل در به روز رسانی سیستم عامل آینده اصلاح شود.

QuickShot های معمولی شامل Dronie، Circle، Helix، Rocket، Asteroid و Boomerang در Mini 3 Pro در دسترس هستند. Hyperlapse و Panorama که می‌توانند در اندازه‌های مختلف ثبت شوند نیز گنجانده شده‌اند.

MasterShots که با Air 2S معرفی شد و در سری Mavic 3 گنجانده شد، در Mini 3 نیز موجود است. این ویژگی انواع حرکات QuickShot خودکار از جمله Dronie، Helix، Boomerang و Circle را انجام می دهد. سپس آنها را به طور خودکار برای یک کلیپ قابل اشتراک گذاری فوراً به هم می چسباند. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید MasterShots کلیپ‌های شما را به هم بپیچد، باید این کار را با نسخه برنامه روی گوشی هوشمند خود انجام دهید و نه با کنترل از راه دور RC.

اپلیکیشن Fly به شما این امکان را می دهد که در مقابل موانع یا عبور از آن ها ترمز کنید. اگر در حالتی عکاسی می‌کنید که فعال نیست، رنگ سبز در صفحه بالا قرمز می‌شود.

DJI عکسبرداری عمودی Mini 3 را برای ایجاد بی دردسر محتوای مناسب رسانه های اجتماعی انجام داد. با این حال، آنچه جالب است این است که شما فقط می توانید عکس ها و کلیپ های ویدیویی را در این جهت بگیرید. ویژگی‌هایی مانند QuickShots، MasterShots یا Hyperlapse – که همگی باید برای رسانه‌های اجتماعی عالی باشند – در جهت عمودی کار نمی‌کنند.

 


پرواز کردن چگونه است؟

من در هنگام پرواز با Mini 3 Pro چیزی جز یک تجربه خوشایند نداشتم. این دستگاه کوچک مورد آزمایش قرار گرفت و در بیشتر موارد ناامید نشد. همچنین تنظیم و قفل کردن روی سیگنال GPS بسیار سریع است. در عرض یک دقیقه، شما آماده پرواز هستید.

پهپاد اصلی Mavic Mini برای چنین ماشین کوچکی بسیار پر سر و صدا بود. Mini 2 بهبود یافته است و این تکرار حتی بهتر است. هنگام برخاستن از زمین هیچ صدای خش داری شنیده نمی شود و پهپاد مانند سری Mavic 3 یا Air 2S روان و روان پرواز می کند. این واقعاً یک پیروزی در مهندسی است.

من بارها و بارها هنگام پرواز با Mini 3 Pro چیزی کمتر از یک تجربه لذت بخش نداشتم

در حالی که در سفر به یک مکان زیبا، دورافتاده و کاملا بادخیز هستم، Mini 3 Pro را در نهایت امتحان کردم. این پهپاد که در شرایط باد با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت (۳۱ مایل در ساعت) به فضا پرتاب شد، دارای مقاومت باد ۱۰٫۷ متر بر ثانیه (۲۳ مایل در ساعت) در سطح ۵ است، مانورها را به زیبایی انجام داد و در کنار دو مدل دیگر Mavic 3 Pro که من در حال پرواز در آن دیدم، خود را حفظ کرد. همان فضا

Mini 3 Pro به سنسورهایی برای جلوگیری از موانع رو به پایین مجهز شده است.

کنترلر RC به طور مداوم انتقال شفافی را ارائه می دهد و برای اولین بار، هنگام پرواز با پهپاد DJI ارتباط خود را از دست ندادم. واقعیت تاسف بار این است که به نظر نمی رسد ActiveTrack هنوز کار کند. FocusTrack هنگام فیلمبرداری ۴K یا هر چیزی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه در دسترس نیست. با این حال، گرفتن ویدیو بسیار آسان است. احتمالاً عاقلانه است که ابتدا تنظیمات درون برنامه را تنظیم کنید زیرا جوی استیک ها و چرخ های گیمبال حساس هستند و می توانند حرکات ناگهانی را حتی در حالت سینمایی انجام دهند.

من واقعا از هر پرواز با این پهپاد کوچک لذت بردم و از طراحی و انعطاف پذیری آن بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

خرت و پرت

Mini 3 Pro به فناوری انتقال O3 (OcuSync 3.0) DJI مجهز شده است. می تواند حداکثر مسافت ۱۸ کیلومتری (۱۱ مایل) را با باتری هوشمند پرواز و ۲۵ کیلومتری (۱۵٫۵ مایلی) را با باتری هوشمند پرواز پلاس طی کند. بدیهی است که شما هرگز نمی خواهید با Mini 3 Pro تا این حد پرواز کنید. همه این به این معنی است که احتمالاً هیچ تاخیری بین هواپیما و کنترل از راه دور وجود نخواهد داشت.

کنترل از راه دور RC Pro از هر دو باند فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵٫۸ گیگاهرتز مانند مدل قبلی خود پشتیبانی می کند. چهار آنتن داخلی برای اتصال بهتر وجود دارد. در شرایط ایده آل، Mini 3 Pro می تواند تا ۴۷ دقیقه با باتری هوشمند Flight Plus و ۳۴ دقیقه با باتری معمولی پرواز کند. مینی ۳ در حالت اسپورت می تواند با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت (۳۶ مایل در ساعت) حرکت کند.

کنسول شارژ چند باتری که با ترکیب‌های Fly More DJI عرضه می‌شود. باتری های هوشمند پرواز Mini 3 هیچ چراغی ندارند که نشان دهد چقدر انرژی باقی مانده است. یا باید آنها را داخل پهپاد قرار دهید و آن را روشن کنید یا در کنسول شارژ قرار دهید.

ترکیب Mini 3 Pro Fly More با مجموعه ای از ۳ فیلتر ND – ND16، ND64 و ND256 ارائه می شود. با دیافراگم ثابت F1.7، باید یکی از این ها را در ساعات روز اعمال کنید. من مجموعه ای از این فیلترها را دریافت نکردم، بنابراین تمام تلاشم را برای ضبط کلیپ های ویدیویی بدون رعایت قانون شاتر ۱۸۰ درجه انجام دادم . تنها راهی که می توانید بفهمید باتری شما کاملاً شارژ شده است یا نیاز به آب بیشتری دارد این است که آن را در پهپاد قرار دهید و آن را روشن کنید یا آن را در شارژر قرار دهید.

 


برای کیست؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازم، یک چیز باید روشن شود: اگر Mini 3 Pro را با باتری های Intelligent Flight Plus خریداری کنید که تا ۴۷ دقیقه زمان پرواز در اختیار شما قرار می دهد، پهپاد را در هنگام برخاستن بیش از ۲۵۰ گرم می کند. در بسیاری از مناطق، قبل از پرواز باید آن را ثبت کنید. اگر می‌خواهید به باتری‌های هوشمند پرواز معمولی که تا ۳۴ دقیقه زمان پرواز را تولید می‌کنند، پایبند باشید، ثبت آن در ایالات متحده اجباری نیست – مگر اینکه قصد استفاده از آن را برای اهداف حرفه‌ای داشته باشید. همیشه قبل از اقدام، قوانین و مقررات محلی خود را بررسی کنید.

ویدیوی بالا زوم دیجیتال ۲X در حالت ۴K و زوم دیجیتال ۲X و ۴X در حالت ۱۰۸۰ را نشان می دهد.

DJI Mini 3 Pro به وضوح با در نظر گرفتن کاربران مصرف کننده طراحی شده است، با توجه به این واقعیت که MasterShots هنوز به شدت تبلیغ می شود و آنها ویژگی عکس عمودی را بازگردانده اند. با این حال، با توجه به اینکه حمل و نقل و ورود به هوا چقدر آسان است، می تواند به خوبی از استفاده مسافران معمولی شما فراتر رود و همچنین یک پهپاد پشتیبان یا سرگرم کننده برای یک پرواز حرفه ای باشد. با این حال، پهپادهای DJI با سنسور CMOS 1 اینچی ۲۰ مگاپیکسلی هنوز هم ممکن است برای اهداف حرفه‌ای ارجحیت داشته باشند، زیرا این پهپادها شامل دوربین‌هایی با دیافراگم متغیر هستند که تنظیم تنظیمات نوردهی را در حین پرواز آسان‌تر می‌کند و نیاز کمتری به فیلترهای ND دارد.

هر کسی که به دنبال ارتقا از Mini 2 یا Mavic Air 2 خود است و به دنبال ویژگی ها و اتصالات پیشرفته است، ممکن است Mini 3 Pro را یک ارتقاء مفید بداند. با این حال، قیمت اولیه نسبت به Mini 2 تندتر است، اگرچه کمی کمتر از Air 2.

 


نتیجه

چیزی به نام پهپاد کامل وجود ندارد. با این حال، من از عملکرد خوب Mini 3 Pro شگفت زده شدم. طراحی زیبایی دارد، به طرز ماهرانه ای مانور می دهد، شرایط آب و هوایی چالش برانگیز را به خوبی مدیریت می کند، به طور متوسط ​​۴۵ دقیقه در هر بار شارژ باتری (با باتری طولانی) بی سر و صدا پرواز می کند و ارتباط محکمی با کنترلر حفظ می کند.

آنچه DJI ساخته است یک پهپاد زیر ۲۵۰ گرمی است که باید داشته باشید

آنچه DJI ساخته است یک پهپاد زیر ۲۵۰ گرمی است که باید داشته باشید. با کنترل از راه دور بهبودیافته و اتصال سریع به GPS، آنها واقعاً چیز شگفت انگیزی ساخته اند که خلبانان فراتر از مجموعه سرگرمی ها می توانند از آن استقبال کنند. با این حال، مایه تاسف است که برخی از ویژگی ها، از جمله FocusTrack و APAS 4.0، هنگام ضبط ویدیوی ۴K کاربردی نیستند.

به طور کلی، این پهپاد نشانه بازگشت به DJI است که برخی از بهترین پهپادهای درجه یک مصرف کننده را ایجاد می کند. دیدن اینکه در آینده بر اساس کالیبر این نسخه جدید چه می کند، هیجان انگیز خواهد بود. Mini 3 Pro یک پیروزی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *